Waarom Jouw Marketingbureau Niet Werkt (en niet altijd hun schuld is)
Je leest dit artikel vanwege de titel, en wellicht vanwege een ervaring die je hebt meegemaakt als klant zijnde. Voor de duidelijkheid, met een bureau bedoelen we hier een online marketingbureau. Afijn, wie ervaring heeft met de online marketing branche weet dat er...
Waarom Bedrijfsresultaten Niet Alleen Kunnen Worden Toegeschreven aan Advertising: De Rol van de Marketing Mix
In het huidige digitale tijdperk worden bedrijfsresultaten vaak gekoppeld aan advertising. Dat merken wij vooral door hoe ondernemers met ons interacteren en resultaten bespreken. Bedrijven investeren in advertenties op sociale media, zoekmachines en andere kanalen om...
Drie Voordelen Van Een Onafhankelijk Marketing Adviseur
Er zijn verschillende voordelen verbonden aan het werken met een onafhankelijk marketingadviseur. Wij merken als OnlineOmzetSpecialist dat er meer vraag is naar dergelijke dienstverlening die online/ecommerce MKB bedrijven efficiënt en effectief kunnen helpen met...
SEO versus Web Developers: Wie Moet Implementaties Leiden?
We kwamen een interessant artikel tegen op Search Engine Journal waar besproken wordt wie van de ‘twee’ een website veranderingen moet leiden. Het artikel zet vrij gedetailleerd uit wat de voordelen zijn van een SEO-geleide implementatie vergeleken met web developers....
Waarom Bedrijven de Essentie van Marketing Uit het Oog Verliezen Door Technologie te Omarmen
De opkomst van digitale technologieën en de introductie van talloze platforms en kanalen hebben een enorme impact gehad op de manier waarop bedrijven hun marketingstrategieën en -mix ontwikkelen. Traditionele marketingtechnieken lijken op de achtergrond te zijn...
Hoe Verkoop Je Jouw Snoepje? Leer Over de Marketing Mix!
Soms heb je wat hulp nodig van een kind om zakelijke materie makkelijk uit te kunnen leggen. Zo dus ook met dit artikel wat ik wilde schrijven omtrent de marketing mix en het belang ervan om te begrijpen hoe het in elkaar zit. Hij vroeg om uit te leggen waar we onze...
De Zes Grootste Uitdagingen van MKB-ecommercebedrijven: Van Zichtbaarheid tot Winstgevendheid
Voor MKB-ecommercebedrijven is het genereren van omzet en winst een constante uitdaging. Hoewel de groei van e-commerce de afgelopen jaren enorm is geweest (al helemaal tijdens corona en de significante dip die erna volgt), hebben kleine en middelgrote...
Ondernemen in Roerige Tijden: Check of Marketing jouw Bedrijfsdoel nog Ondersteunt
In een vorig artikel haalden wij anti-cyclisch ondernemen en acteren aan, het tegen de algemene trend ingaan om zo in mindere tijden toch goed zaken te blijven doen. Maar waar begin je? Je zult allereerst moeten toetsen of de huidige marketing activiteiten nog...
Online Advertising Is Niet Hoofdverantwoordelijke voor Resultaat!
Online advertising wordt vaak als eerste ‘verdachte’ gezien van slechte resultaten. Maar ook wanneer de resultaten top zijn, wordt advertising als eerste aangewezen als oorzaak. Dit kan in sommige gevallen best zo zijn, maar in de meeste gevallen is dat zeker niet het...
Misleidende Aanbiedingsprijs? Dit Is Verboden
In de strijd om de consument voor zich te winnen, hebben steeds meer online retailers gebruik gemaakt van misleidende van/voor prijzen. Hierdoor lijkt een bepaald aanbod interessanter dan het daadwerkelijker is, omdat de zogenaamde originele prijs een stuk hoger is...
Heb Jij Al Die Marketingkanalen & Tools Wel Nodig?
De online retail heeft een flinke klap gekregen, en het einde lijkt nog niet in zicht van de dalende trend van online bestellingen. Waar de afgelopen twee jaar de online retail floreerde als nooit te voren, is Q1 dramatisch verlopen voor veel online retailers. Oké,...
Is Jouw Ecommerce Bedrijf Wendbaar om de Huidige Ontwikkelingen het Hoofd te Bieden?
“Snel groeien!” Wie wil dat niet? Ecommerce bedrijven opereren echter niet in een vacuüm, dus eens in de zoveel tijd zullen bedrijven ook een neerwaartse trend meemaken. Alles is cyclisch. We hebben van meerdere ondernemers begrepen dat ze groei ideaal is, maar dat...
58% van Nederlandse online shoppers gebruikt vergelijkingssites
Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope blijkt dat 58% van de Nederlandse online shoppers een prijsvergelijkingssite gebruikt in de aanloop naar een aankoop online. De populairste vergelijkingssite afgelopen kwartaal zou Kieskeurig geweest zijn. Van de...
Welk Ecommerce CMS is het Beste? Deze Zijn het Niet! | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2B Probleem: Groei van omzet stokt, ondernemer wilde weten waar het aan kon liggen om het pijnpunt aan te pakken en de volgende slag te kunnen maken. Case: Een veelvoorkomende case (stagnerende omzetgroei). Allereerst hebben we een...
Mediamarkt Stelt Platform Open Voor Andere anbieders
De elektronicagigant Mediamarkt gaat ruimte op haar website beschikbaar stellen aan externe aanbieders. Het bedrijf gaat hiermee de formule van onder andere Amazon en Bol.com achterna. Een van de topmannen van Mediamarkt Benelux heeft dit bekendgemaakt in een...
Leveringsvoorwaarden: Hygiëne Factoren of Onderscheidend Vermogen | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Veel bezoekers maar relatief weinig orders via de website. Case: Het paradigma "we bouwen het en mensen komen" is natuurlijk iets te kort door de bocht. Een waarde propositie kan in silo bekeken worden maar moet ook in...
Prijsstrategie van Belang voor Marketing Kanaal Keuze | Ons Advies
Klant: High-end online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Geringe afzet en omzet via het Google Shopping kanaal is niet wat de ondernemer verwacht had. Case: Deze klant kwam bij ons met de vraag of het huidige omzetniveau het maximaal haalbare was of dat er bottlenecks...
Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Online kanaalgegevens verschillen met Google Analytics data. Ondernemer durft geen data-gedreven besluiten te nemen op basis van de verschillen. Case: Er wordt wel vaker geschreven dat data de nieuwe olie is. Zoals...
Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist
Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee? Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen...
Mensen of Technologie Inzetten: Wat is Kosten-Effectiever en -Efficiënter?
Online business wordt technologisch afhankelijker en afhankelijker. Het biedt zowel nieuwe mogelijkheden als dat het simpelweg natuurlijk een noodzaak is. Een veelvoorkomende vraag die we gesteld krijgen is of de organisatie een stukje technologie in de arm moet...