Ondernemen in Roerige Tijden: Check of Marketing jouw Bedrijfsdoel nog Ondersteunt
In een vorig artikel haalden wij anti-cyclisch ondernemen en acteren aan, het tegen de algemene trend ingaan om zo in mindere tijden toch goed zaken te blijven doen. Maar waar begin je? Je zult allereerst moeten toetsen of de huidige marketing activiteiten nog...
Online Advertising Is Niet Hoofdverantwoordelijke voor Resultaat!
Online advertising wordt vaak als eerste ‘verdachte’ gezien van slechte resultaten. Maar ook wanneer de resultaten top zijn, wordt advertising als eerste aangewezen als oorzaak. Dit kan in sommige gevallen best zo zijn, maar in de meeste gevallen is dat zeker niet het...
Misleidende Aanbiedingsprijs? Dit Is Verboden
In de strijd om de consument voor zich te winnen, hebben steeds meer online retailers gebruik gemaakt van misleidende van/voor prijzen. Hierdoor lijkt een bepaald aanbod interessanter dan het daadwerkelijker is, omdat de zogenaamde originele prijs een stuk hoger is...
Heb Jij Al Die Marketingkanalen & Tools Wel Nodig?
De online retail heeft een flinke klap gekregen, en het einde lijkt nog niet in zicht van de dalende trend van online bestellingen. Waar de afgelopen twee jaar de online retail floreerde als nooit te voren, is Q1 dramatisch verlopen voor veel online retailers. Oké,...
Is Jouw Ecommerce Bedrijf Wendbaar om de Huidige Ontwikkelingen het Hoofd te Bieden?
“Snel groeien!” Wie wil dat niet? Ecommerce bedrijven opereren echter niet in een vacuüm, dus eens in de zoveel tijd zullen bedrijven ook een neerwaartse trend meemaken. Alles is cyclisch. We hebben van meerdere ondernemers begrepen dat ze groei ideaal is, maar dat...
58% van Nederlandse online shoppers gebruikt vergelijkingssites
Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope blijkt dat 58% van de Nederlandse online shoppers een prijsvergelijkingssite gebruikt in de aanloop naar een aankoop online. De populairste vergelijkingssite afgelopen kwartaal zou Kieskeurig geweest zijn. Van de...
Welk Ecommerce CMS is het Beste? Deze Zijn het Niet! | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2B Probleem: Groei van omzet stokt, ondernemer wilde weten waar het aan kon liggen om het pijnpunt aan te pakken en de volgende slag te kunnen maken. Case: Een veelvoorkomende case (stagnerende omzetgroei). Allereerst hebben we een...
Mediamarkt Stelt Platform Open Voor Andere anbieders
De elektronicagigant Mediamarkt gaat ruimte op haar website beschikbaar stellen aan externe aanbieders. Het bedrijf gaat hiermee de formule van onder andere Amazon en Bol.com achterna. Een van de topmannen van Mediamarkt Benelux heeft dit bekendgemaakt in een...
Leveringsvoorwaarden: Hygiëne Factoren of Onderscheidend Vermogen | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Veel bezoekers maar relatief weinig orders via de website. Case: Het paradigma "we bouwen het en mensen komen" is natuurlijk iets te kort door de bocht. Een waarde propositie kan in silo bekeken worden maar moet ook in...
Prijsstrategie van Belang voor Marketing Kanaal Keuze | Ons Advies
Klant: High-end online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Geringe afzet en omzet via het Google Shopping kanaal is niet wat de ondernemer verwacht had. Case: Deze klant kwam bij ons met de vraag of het huidige omzetniveau het maximaal haalbare was of dat er bottlenecks...
Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Online kanaalgegevens verschillen met Google Analytics data. Ondernemer durft geen data-gedreven besluiten te nemen op basis van de verschillen. Case: Er wordt wel vaker geschreven dat data de nieuwe olie is. Zoals...
Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist
Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee? Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen...
Mensen of Technologie Inzetten: Wat is Kosten-Effectiever en -Efficiënter?
Online business wordt technologisch afhankelijker en afhankelijker. Het biedt zowel nieuwe mogelijkheden als dat het simpelweg natuurlijk een noodzaak is. Een veelvoorkomende vraag die we gesteld krijgen is of de organisatie een stukje technologie in de arm moet...
Wat is Performance Marketing?
Waar in het verleden attributie bijna onmogelijk was, stelt de huidige attributie marketeers in staat campagnes te optimaliseren op actie (bijvoorbeeld omzet) zodat ze beter presteren. Vandaar de naam 'performance marketing'. Wat is performance marketing? Performance...
Waarde Strategie: Met Welke Waarde Creëer je Onderscheid in de Markt
In ons vorige artikel hebben we gesproken over de waardeketen van Porter, een handig model om de diverse (primaire en secundaire) activiteiten in kaart te brengen een daarop een strategie los te laten, of juist om de problemen te vinden waarom de omzet en/of winst...
Winstmarge: In Kaart Gebracht vanuit Waardeketen Invalshoek
De waardeketen van Porter brengt vanuit haar invalshoek inzicht in primaire en secundaire activiteiten –die waarde toevoegen- die uiteindelijk resulteren in een winstmarge. Het model wordt vaak gebruikt om concurrentievoordeel bij een organisatie te onderzoeken. Hoe...
Waarom een Heldere Waarde Propositie en Positionering van Groot Belang Zijn
Door de jaren heen hebben we gemerkt dat een heldere (en sterke) waarde propositie en positionering van groot belang zijn. Nu zul je wellicht denken: “Nogal wiedes,” maar zo evident is het niet in onze ervaring met klanten, maar ook eigen ervaring. Het is van groot...
Hoe Genereer je Effectief Omzet?
In ons vorig blog gaven we aan dat omzet (groei) niet in silo kan gebeuren omdat het een effect is van alle ‘radartjes’ in het geheel. In dit artikel leggen we de diverse radartjes uit waardoor ook hier een systematisch aanpak mogelijk is. Effectief (online) omzet...
Omzet Groei: De Drie Elementen en een Structurele Aanpak
In deze blog leggen we uit wat de drie elementen, of misschien wel hefbomen, zijn waaruit omzet formule bestaat. Deze drie elementen kunnen geoptimaliseerd worden middels een systematische aanpak. Het geeft de ondernemer, manager of professional structuur om gericht...