Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies
Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Online kanaalgegevens verschillen met Google Analytics data. Ondernemer durft geen data-gedreven besluiten te nemen op basis van de verschillen. Case: Er wordt wel vaker geschreven dat data de nieuwe olie is. Zoals...
Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist
Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee? Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen...
Mensen of Technologie Inzetten: Wat is Kosten-Effectiever en -Efficiënter?
Online business wordt technologisch afhankelijker en afhankelijker. Het biedt zowel nieuwe mogelijkheden als dat het simpelweg natuurlijk een noodzaak is. Een veelvoorkomende vraag die we gesteld krijgen is of de organisatie een stukje technologie in de arm moet...
Wat is Performance Marketing?
Waar in het verleden attributie bijna onmogelijk was, stelt de huidige attributie marketeers in staat campagnes te optimaliseren op actie (bijvoorbeeld omzet) zodat ze beter presteren. Vandaar de naam 'performance marketing'. Wat is performance marketing? Performance...
Waarde Strategie: Met Welke Waarde Creëer je Onderscheid in de Markt
In ons vorige artikel hebben we gesproken over de waardeketen van Porter, een handig model om de diverse (primaire en secundaire) activiteiten in kaart te brengen een daarop een strategie los te laten, of juist om de problemen te vinden waarom de omzet en/of winst...
Winstmarge: In Kaart Gebracht vanuit Waardeketen Invalshoek
De waardeketen van Porter brengt vanuit haar invalshoek inzicht in primaire en secundaire activiteiten –die waarde toevoegen- die uiteindelijk resulteren in een winstmarge. Het model wordt vaak gebruikt om concurrentievoordeel bij een organisatie te onderzoeken. Hoe...
Waarom een Heldere Waarde Propositie en Positionering van Groot Belang Zijn
Door de jaren heen hebben we gemerkt dat een heldere (en sterke) waarde propositie en positionering van groot belang zijn. Nu zul je wellicht denken: “Nogal wiedes,” maar zo evident is het niet in onze ervaring met klanten, maar ook eigen ervaring. Het is van groot...
Hoe Genereer je Effectief Omzet?
In ons vorig blog gaven we aan dat omzet (groei) niet in silo kan gebeuren omdat het een effect is van alle ‘radartjes’ in het geheel. In dit artikel leggen we de diverse radartjes uit waardoor ook hier een systematisch aanpak mogelijk is. Effectief (online) omzet...
Omzet Groei: De Drie Elementen en een Structurele Aanpak
In deze blog leggen we uit wat de drie elementen, of misschien wel hefbomen, zijn waaruit omzet formule bestaat. Deze drie elementen kunnen geoptimaliseerd worden middels een systematische aanpak. Het geeft de ondernemer, manager of professional structuur om gericht...