Futureproof tracking

De privacywetgeving AVG, datalek-schandalen bij techgiganten en dan ook nog eens de nieuwe vereisten van Google maken dat jij als ondernemer tijd moet maken om jouw website tracking eens door te lichten. Je tracking is natuurlijk van groot belang, want daar baseer je belangrijke besluiten op en is één van de belangrijkste graadmeters waaraan jij kan zien hoe je prestaties online zijn. Google Analytics, Google Ads, Facebook, en nog vele andere kanalen zijn afhankelijk van trackers op jouw website, stukjes unieke code die al het verkeer op jouw website meten.

Waarom is mijn huidige tracking niet futureproof?

Grote kans dat de tracking van jouw website niet futureproof is. Ongeveer 95% van alle websites die we gezien hebben afgelopen jaren meet niet goed, dubbel of helemaal niet. Buite het feit dat je data niet correct is waardoor het lastig is om datagedreven beslissingen te maken, kan het je ook serieuze problemen opleveren als je niet de richtlijnen volgt wat betreft de AVG wetgeving.

 

Alsof dat nog niet genoeg is om jouw tracking te laten checken, gaat Google de traditionele manier van tracking vaarwel zeggen. Het wordt niet meer mogelijk om door middel van tracking rechtstreeks in je CMS of broncode verkeer te meten, wat een enorme impact op jouw business zal hebben als je dit niet aanpast. Google gaat voortaan enkel nog tracking toestaan die asynchroon wordt ingeladen. Hiervoor moet jouw tracking gemigreerd worden naar de daarvoor door Google aangedragen oplossing, Google Tag Manager.

Wat zijn de gevolgen van het wijzigen van mijn tracking?

Nu horen we je denken, ‘Dank voor de tip, dit kan ik zelf ook’. We geloven best dat je het kan, maar moet je het willen? Jouw tracking is van belang omdat het de sleutel vormt naar je data, iets wat jouw waardevol is en je niet wilt verliezen. Vaak genoeg krijgen wij projecten aangeboden waarbij iemand zelf is bezig geweest met het plaatsen van trackingcode, wat zorgde voor dataverlies en/of incorrecte data. 

 

De gevolgen van het incorrect wijzigen van je data zijn dus altijd blijvend, want je kan niet met terugwerkende kracht deze data terugkrijgen. Dat is toch zonde van jouw tijd en bovenal van je verspilde marketingbudget? 

Welk pakket past bij jouw situatie?

Basis
€375


We stellen voor jou Google Tag Manager en Analytics futureproof in

Meest gekozen
€550

Bovenop het basispakket, stellen we voor jou Google Ads & Facebook tracking futureproof in

Compleet
vanaf €995

Naast alle hiernaast staande werkzaamheden en alle tracking futureproof, geven we je advies over AVG i.c.m. jouw website

Ja, ik wil graag futureproof tracking op mijn website!











    Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies
    Partner Programma
    Contact & adres

    info@onlineomzetspecialist.nl

    Sint Walburgstraat 2

    9712 HX Groningen

    06 41 36 26 12