Het type analyse wat we uitvoeren om hier achter te komen hangt af van het vraagstuk van de klant. Bij een zeer concrete hypothese kunnen wij bijvoorbeeld website data analyseren of order data om erachter te komen of het issue ook daadwerkelijk daar te vinden is.
Maar soms hebben klanten ook een onderbuik gevoel dat het niet goed zit met de waarde propositie of vinden ze hun business model nog niet helder genoeg waardoor het aanspreken van bepaalde doelgroepen ook niet effectief verloopt.
Welk vraagstuk het ook is, door in gesprek te gaan met jou en jouw probleem te begrijpen, kunnen wij daarna -in samenspraak- een gepaste analyse doen met daarop aansluitend een advies.
Een greep uit onze analyses die we hebben uitgevoerd voor klanten:
Waar zijn er kansen en waar moet het bedrijf verbeteren.
Hoe ziet het speelveld eruit en waar zijn mogelijkheden tot onderscheidend vermogen.
Segmentatie, targeting en positionering. Wie zijn jouw klanten en hoe benader je ze.
Recency, Frequency, Monetary. Stelt jou in staat om prioriteiten te stellen binnen het klantenportefeuille.
De omzet blijft achter, waar zit nu het probleem? Op een systematische manier tacklen wij bepaalde aspecten van de organisatie.
Is de Customer Journey op de site effectief of zorgt deze voor sub-optimale omzet generatie?
De resultaten blijven achter van bijv. Google Ads en Facebook, ligt dit aan de kanalen?
Het doorgronden van bepaalde patronen op de site in relatie tot verkopen of kanalen.