Blog

Misleidende Aanbiedingsprijs? Dit Is Verboden

In de strijd om de consument voor zich te winnen, hebben steeds meer online retailers gebruik gemaakt van misleidende van/voor prijzen. Hierdoor lijkt een bepaald aanbod interessanter dan het daadwerkelijker is, omdat de zogenaamde originele prijs een stuk hoger is dan de aanbiedingsprijs. Fysieke winkelketens doen het al jaren. Een hogere originele prijs bedenken, waardoor de aanbiedingsprijs extra interessant lijkt. Het wekt een bepaalde urgentie op, want aanbiedingen duren immers niet voor altijd, en wie wil er nu meer betalen?…

0
Read More

Heb Jij Al Die Marketingkanalen & Tools Wel Nodig?

De online retail heeft een flinke klap gekregen, en het einde lijkt nog niet in zicht van de dalende trend van online bestellingen. Waar de afgelopen twee jaar de online retail floreerde als nooit te voren, is Q1 dramatisch verlopen voor veel online retailers. Oké, dramatisch is overdreven wellicht, maar is het niet eens tijd om de eigen marketing onder de loep te nemen? Dubbel balen Door de goede corona-jaren voor de online retail, zijn velen uit gaan breiden wat…

0
Read More

Is Jouw Ecommerce Bedrijf Wendbaar om de Huidige Ontwikkelingen het Hoofd te Bieden?

“Snel groeien!” Wie wil dat niet? Ecommerce bedrijven opereren echter niet in een vacuüm, dus eens in de zoveel tijd zullen bedrijven ook een neerwaartse trend meemaken. Alles is cyclisch. We hebben van meerdere ondernemers begrepen dat ze groei ideaal is, maar dat het wendbaar met zo min mogelijk “schade” door de moeilijke tijden heen komen een net zo, zoniet, belangrijker doel is.

0
Read More

58% van Nederlandse online shoppers gebruikt vergelijkingssites

Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope blijkt dat 58% van de Nederlandse online shoppers een prijsvergelijkingssite gebruikt in de aanloop naar een aankoop online. De populairste vergelijkingssite afgelopen kwartaal zou Kieskeurig geweest zijn. Van de online shoppers geeft ruim 75% aan prijzen te vergelijken alvorens ze tot een aanschaf overgaan. De eerder genoemde 58% maakt daarbij gebruik van prijsvergelijkingssites. De afgelopen drie maanden waren de prijsvergelijkingssites Kieskeurig, Consumentenbond en Independer het populairste onder de deelnemers van het onderzoek. Opvallend is…

0
Read More

Welk Ecommerce CMS is het Beste? Deze Zijn het Niet! | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2B Probleem: Groei van omzet stokt, ondernemer wilde weten waar het aan kon liggen om het pijnpunt aan te pakken en de volgende slag te kunnen maken. Case: Een veelvoorkomende case (stagnerende omzetgroei). Allereerst hebben we een overview gecreëerd van de staat van de marketing Ps, propositie en bedrijfsmodel om de context helder te hebben. Na een uitgebreid gesprek en analyse van de diverse data kwamen we erachter dat de ondernemer een boekhoudpakket als CMS gebruikt…

0
Read More

Mediamarkt Stelt Platform Open Voor Andere anbieders

De elektronicagigant Mediamarkt gaat ruimte op haar website beschikbaar stellen aan externe aanbieders. Het bedrijf gaat hiermee de formule van onder andere Amazon en Bol.com achterna. Een van de topmannen van Mediamarkt Benelux heeft dit bekendgemaakt in een interview. De elektronicagigant wil hiermee meer aanbod tonen op het site richting de consument. Hiermee kan Mediamarkt een breder assortiment bieden zonder dit zelf op voorraad te hebben, een formule die inmiddels breder ingezet wordt door diverse platformen. Shariar Khalili, topman va…

0
Read More

Leveringsvoorwaarden: Hygiëne Factoren of Onderscheidend Vermogen | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Veel bezoekers maar relatief weinig orders via de website. Case: Het paradigma “we bouwen het en mensen komen” is natuurlijk iets te kort door de bocht. Een waarde propositie kan in silo bekeken worden maar moet ook in context bekeken worden. Dit geldt ook voor leveringsvoorwaarden en de impact die het heeft op de omzet. Een klant had veel bezoekers echter bleef de omzet achter. Dit was een onderbuikgevoel gezien het niet objectief viel te…

0
Read More

Prijsstrategie van Belang voor Marketing Kanaal Keuze | Ons Advies

Klant: High-end online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Geringe afzet en omzet via het Google Shopping kanaal is niet wat de ondernemer verwacht had. Case: Deze klant kwam bij ons met de vraag of het huidige omzetniveau het maximaal haalbare was of dat er bottlenecks zijn. We hebben een intake gedaan om het business model te begrijpen, de diverse facetten (doelgroepen, propositie, prijsstrategie enzovoorts). We hebben Google Analytics en Google Shopping data geanalyseerd om te begrijpen wat de effectiviteit is van…

0
Read More

Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Online kanaalgegevens verschillen met Google Analytics data. Ondernemer durft geen data-gedreven besluiten te nemen op basis van de verschillen. Case: Er wordt wel vaker geschreven dat data de nieuwe olie is. Zoals (ruwe) olie eerst bewerkt moet worden om er iets mee te kunnen, geldt hetzelfde voor het gebruik van data. De ondernemer in kwestie had significante verschillen tussen online kanaalgegevens en de gegevens die Google Analytics meet en aggregeert. Het opschonen en gelijk…

0
Read More
Contact & adres

info@onlineomzetspecialist.nl

Friesestraatweg 213

9743AD Groningen

Telefoonnummer Gianluigi: +31 641362612

Telefoonnummer Mark: +31 643693028