Blog

58% van Nederlandse online shoppers gebruikt vergelijkingssites

Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope blijkt dat 58% van de Nederlandse online shoppers een prijsvergelijkingssite gebruikt in de aanloop naar een aankoop online. De populairste vergelijkingssite afgelopen kwartaal zou Kieskeurig geweest zijn. Van de online shoppers geeft ruim 75% aan prijzen te vergelijken alvorens ze tot een aanschaf overgaan. De eerder genoemde 58% maakt daarbij gebruik van prijsvergelijkingssites. De afgelopen drie maanden waren de prijsvergelijkingssites Kieskeurig, Consumentenbond en Independer het populairste onder de deelnemers van het onderzoek. Opvallend is…

0
Read More

Welk Ecommerce CMS is het Beste? Deze Zijn het Niet! | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2B Probleem: Groei van omzet stokt, ondernemer wilde weten waar het aan kon liggen om het pijnpunt aan te pakken en de volgende slag te kunnen maken. Case: Een veelvoorkomende case (stagnerende omzetgroei). Allereerst hebben we een overview gecreëerd van de staat van de marketing Ps, propositie en bedrijfsmodel om de context helder te hebben. Na een uitgebreid gesprek en analyse van de diverse data kwamen we erachter dat de ondernemer een boekhoudpakket als CMS gebruikt…

0
Read More

Mediamarkt Stelt Platform Open Voor Andere anbieders

De elektronicagigant Mediamarkt gaat ruimte op haar website beschikbaar stellen aan externe aanbieders. Het bedrijf gaat hiermee de formule van onder andere Amazon en Bol.com achterna. Een van de topmannen van Mediamarkt Benelux heeft dit bekendgemaakt in een interview. De elektronicagigant wil hiermee meer aanbod tonen op het site richting de consument. Hiermee kan Mediamarkt een breder assortiment bieden zonder dit zelf op voorraad te hebben, een formule die inmiddels breder ingezet wordt door diverse platformen. Shariar Khalili, topman va…

0
Read More

Leveringsvoorwaarden: Hygiëne Factoren of Onderscheidend Vermogen | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Veel bezoekers maar relatief weinig orders via de website. Case: Het paradigma “we bouwen het en mensen komen” is natuurlijk iets te kort door de bocht. Een waarde propositie kan in silo bekeken worden maar moet ook in context bekeken worden. Dit geldt ook voor leveringsvoorwaarden en de impact die het heeft op de omzet. Een klant had veel bezoekers echter bleef de omzet achter. Dit was een onderbuikgevoel gezien het niet objectief viel te…

0
Read More

Prijsstrategie van Belang voor Marketing Kanaal Keuze | Ons Advies

Klant: High-end online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Geringe afzet en omzet via het Google Shopping kanaal is niet wat de ondernemer verwacht had. Case: Deze klant kwam bij ons met de vraag of het huidige omzetniveau het maximaal haalbare was of dat er bottlenecks zijn. We hebben een intake gedaan om het business model te begrijpen, de diverse facetten (doelgroepen, propositie, prijsstrategie enzovoorts). We hebben Google Analytics en Google Shopping data geanalyseerd om te begrijpen wat de effectiviteit is van…

0
Read More

Google Analytics Inrichten: De Basis Data Juist Hebben | Ons Advies

Klant: Online retailer Doelgroep: B2C Probleem: Online kanaalgegevens verschillen met Google Analytics data. Ondernemer durft geen data-gedreven besluiten te nemen op basis van de verschillen. Case: Er wordt wel vaker geschreven dat data de nieuwe olie is. Zoals (ruwe) olie eerst bewerkt moet worden om er iets mee te kunnen, geldt hetzelfde voor het gebruik van data. De ondernemer in kwestie had significante verschillen tussen online kanaalgegevens en de gegevens die Google Analytics meet en aggregeert. Het opschonen en gelijk…

0
Read More

Samen Synchroniseren wij jouw Marketing Mix: OnlineOmzetSpecialist

Samen synchroniseren wij jouw marketing mix. Wat bedoelen wij daarmee? Het doel van een organisatie is volgens de management guru Peter Drucker is het creëren en behouden van klanten, met als doel omzet (#klanten X gemiddelde orderbedrag X retentie) en winst. Dit doen bedrijven door een bedrijfsmodel te ontwikkelen, een zogenaamd operating model (mensen, technologie en processen) die de uitwerking ervan zijn op basis van de marketing P’s en waardestrategie. Synchronisatie marketing mix Allereerst op niveau van de marketing P’s…

0
Read More

Mensen of Technologie Inzetten: Wat is Kosten-Effectiever en -Efficiënter?

Online business wordt technologisch afhankelijker en afhankelijker. Het biedt zowel nieuwe mogelijkheden als dat het simpelweg natuurlijk een noodzaak is. Een veelvoorkomende vraag die we gesteld krijgen is of de organisatie een stukje technologie in de arm moet nemen, of professionals/competenties moet aantrekken of inhuren. Allereerst, vanuit welk perspectief passen de elementen ‘mensen/competenties’ en ’technologie’? Vanuit het zogenaamde operating model: Het business model en bedrijf tot werking brengen gebeurt middels drie elementen: mensen/competenties, processen en allerlei technologie/machines. Uiteindelijk is het…

0
Read More

Waarde Strategie: Met Welke Waarde Creëer je Onderscheid in de Markt

In ons vorige artikel hebben we gesproken over de waardeketen van Porter, een handig model om de diverse (primaire en secundaire) activiteiten in kaart te brengen een daarop een strategie los te laten, of juist om de problemen te vinden waarom de omzet en/of winst achterblijven of niet altijd even kosten-efficiënt gebeuren. In dit artikel wijden we aandacht aan een veelgebruikt model wat direct keuzemogelijkheden in kaart brengen hoe een bedrijf (onderscheidend) neergezet kan worden in de markt en hoe…

0
Read More
Partner Programma
Contact & adres

info@onlineomzetspecialist.nl

Sint Walburgstraat 2

9712 HX Groningen

06 41 36 26 12