Acquisitie

Acquisitie draait geheel om het aantrekken van nieuwe klanten. Wil je dit effectief doen dan moet allereerst intern de waarde propositie duidelijk zijn, en hoe deze verschilt van de concurrenten in de markt. Daarnaast moeten de doelgroepen ook helder zijn waar de propositie voor bedoelt is.

Dit laatste is van belang voor de marketing P’s. Prijs, Promotie (online kanalen), Plaats (website en andere digitale plekken) en Producten zijn van belang wil je effectief omzet kunnen genereren.

Het komt vaak voor dat bedrijven veel kanalen en diverse advertising gebruiken om nieuwe klanten te genereren. Dit gebeurt niet altijd even optimaal. De keuze voor bepaalde kanalen zijn niet gebaseerd op het bedrijfsmodel, waarde propositie of doelgroep, maar meer vanuit een FOMO (Fear of Missing Out) reactie, of wat toevallig dan de trend is. Dit is ook toe te passen op prijzen, producten en merken en de website.

Testen is goed als daar een duidelijke hypothese voor is. Meer is niet beter, het versplinterd jouw tijd, aandacht en budget.

Help mij met mijn acquisitie te verbeteren

Partner Programma
Contact & adres

info@onlineomzetspecialist.nl

Sint Walburgstraat 2

9712 HX Groningen

06 41 36 26 12